طالبی اسبوئی

شخصی
طالبی اسبوئی

به وبلاگ شخصی بنده خوش آمدید . این وبلاگ صرفا جهت شناسائی بنده اعم از زندگی نامه و سوابق تحصیلی و شغلی و اطلاع رسانی فرهنگی و مذهبی و سیاسی واقتصادی و...جامعه و روستای اسبوکلا میباشد . و فقط با تائید بنده مطالب ارسالی نمایش داده خواهد شد ./.

کارشناسی ارشد علوم سیاسی

فی الحال: رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود-مازندران

سابقا":
عضویت شورای اسلامی 1396- 1400 روستای اسبوکلا ساری
دهیار از 1382/06 الی 1392/10 روستای اسبوکلا ساری

تماس: 09112544465

دارای:
گواهینامه مدیریت کاروان حج عمره و عتبات
گواهینامه مدیریت ثابت هتل عتبات
سابقه چند دوره در مجموعه مدیریت ثابت هتل عمره
کارگزار سازمان حج و زیارت کشور

ایمیل:
talebisboui@gmail.com
talebisboui55@yahoo.com

telegram: @talebisboui55

instagram: talebisboui1355

آخرین مطالب
پیوندها

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

یلدا آیینی است در نخستین شب زمستان و بلندترین شب سال که به‌نام «شب چله» معروف بوده و بر اساس اسناد، مربوط به ایزدمهر است، شب زایش و تولد مهر که به یادگاری آن ، این جشن برگزار می‌شود .

به اعتقاد شماری از دانش پژوهان و محققین اگر چه امروز با رشد زندگی صنعتی ، آیین ملی و باستانی ما به دست فراموشی سپرده شده اما یلدا را باید شب شکرگزاری دانست و در حفظ این آیین ملی و برای انتقال فرهنگ اصیل ایرانی با عنوان میراث‌داران فرهنگ این مرز و بوم ، بکوشیم.
یلدا از نظر معنی معادل با کلمه نوئل از ریشه ناتالیس رومی به معنی تولد است و نوئل از ریشه یلدا است . واژه یلدا  سریانی (از لهجه‌های متداول زبان «آرامی» است) و به معنی ولادت است.

به‌صورت میانگین شب یلدا 14 ساعت و 16 دقیقه و روز آن 9 ساعت و 44 دقیقه است که 24 ساعت شبانه‌روز را تشکیل می‌دهند.
در شهرستان‌ها و روستاهای مختلف استان مازندران آیین شب یلدا مثل دیگر نقاط ایران اسلامی با سنتی خاص برگزار می‌شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۲ ، ۲۲:۰۳
طالبی اسبوئی

اربعین به معنای چهلم است . اربعین بیستم ماه صفر است که چهل روز بعد از روز عاشورا است . ما مسلمانان شیعه در این روز مراسم سوگواری به یاد امام سوم مان امام حسین بن علی (ع) و ۷۲ تن از یاران وفادارش برگزار میکنیم . در تقویم رسمی ما ایرانیان این روز تعطیل می‌باشد. مورخان نوشته‌اند که جابر بن عبداله انصاری ٬همراه با عطیه عوفی در همان اولین اربعین پس از عاشورا به زیارت حسین بن علی (ع) رفتند.

در برخی منابع اسیران شام یعنی بازماندگان کاروان کربلا به سرژرستی حضتر زینب (س) و در معیت علی بن الحسین (ع) در چهملین روز کشته شدن حسین بن علی (ع) به کربلا رسیدند.
 

File:پیاده روی اربعین حسینی 3.jpg

 
نهضت حسینی از زوایای گوناگون قابل بررسی است ، بررسی شرایط سیاسی اجتماعی آن روز و موشکافی جریانات بستر ساز قیام ، نقش آفرینی بی‏نظیر سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‏السلام ، وفاداری یاران ، نقش اهل‏بیت پس از شهادت ، تأثیرگذاری امام زین العابدین علیه‏السلام و زینب کبری علیهاالسلام در تداوم نهضت ، الگو گشتن آن در راستای حرکت تاریخ و ده‏ها موضوع دیگر ذهن کاوشگران و اندیشه‏ی پژوهشگران را به خود مشغول ساخته واز دیرباز تاکنون هر یک به فراخور ظرفیت و استعداد و درک و برداشت خود مطالبی را گردآوری کرده و برخی به تحلیل مسائل پرداخته‏اند . از قرن اول تاکنون ، ده‏ها تن از دانشمندان و مورخان ، با نگارش کتاب مقتل الامام الحسین علیه‏السلام و یا در ضمن بحثهای تاریخی خود ، فاجعه‏ی فراموش نشدنی کربلا را آورده و به ذکر وقایع آن برآمده‏اند . مسئله‏ی بازگشت اهل‏بیت علیهم‏السلام و از آن‏جا به مدینه ، یکی از مسائل مهم تاریخ نهضت حسینی است و چون برخی مشکلات تاریخی به همراه دارد ، هر سال به هنگامه‏ی ماه صفر و تجدید خاطره و یاد حضرت سیدالشهدا علیه‏السلام در روز اربعین ، بر سر زبانها می‏افتد و عده‏ای به چگونگی آن و برخی به نفی و اثبات آن می‏پردازند و عده‏ای ساکت و بی‏نظر از کنار آن می‏گذرند .
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۴
طالبی اسبوئی