طالبی اسبوئی

شخصی
طالبی اسبوئی

به وبلاگ شخصی بنده خوش آمدید . این وبلاگ صرفا جهت شناسائی بنده اعم از زندگی نامه و سوابق تحصیلی و شغلی و اطلاع رسانی فرهنگی و مذهبی و سیاسی واقتصادی و...جامعه و روستای اسبوکلا میباشد . و فقط با تائید بنده مطالب ارسالی نمایش داده خواهد شد ./.

کارشناسی ارشد علوم سیاسی

فی الحال: رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود-مازندران

سابقا":
عضویت شورای اسلامی 1396- 1400 روستای اسبوکلا ساری
دهیار از 1382/06 الی 1392/10 روستای اسبوکلا ساری

تماس: 09112544465

دارای:
گواهینامه مدیریت کاروان حج عمره و عتبات
گواهینامه مدیریت ثابت هتل عتبات
سابقه چند دوره در مجموعه مدیریت ثابت هتل عمره
کارگزار سازمان حج و زیارت کشور

ایمیل:
talebisboui@gmail.com
talebisboui55@yahoo.com

telegram: @talebisboui55

instagram: talebisboui1355

آخرین مطالب
پیوندها

ویورس کرونا چیست؟

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۲۶ ق.ظ

ویورس کرونا چیست؟

کروناویروس‌( نام علمی :Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویورس ها و زیر مجموعۀ کروناوبریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس، کووید19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه گیری در انسان شیوع پیدا کرد. 

تصویری جدید از ویروس کرونا

 

علائم و نشانه‌های بیماری کرونا

کرونا در ابتدا شبیه به یک سرماخوردگی ساده است و با گذشت زمان علائم آن شدیدتر می‌شود. آبریزش بینی، گلو درد شدید، تب برای مدتی طولانی، سردرد و تنگی نفس از مهم‌ترین علائم بیماری کرونا است. کودکان و افرادی که دارای مشکلات تنفسی، بیماری قلبی، ضعف سیستم ایمنی به دلیل انواع سرطان‌ها و بیماری‌های نقص ایمنی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند.

روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا و خطرات ویروس

پزشکان، مهم‌ترین عامل پیشگیری و اولین خط دفاع در برابر ویروس کرونا را شست‌وشوی صحیح دست‌ها می‌دانند. علاوه بر شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت موارد زیر برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا الزامی است:

شست‌وشوی دست و صورت - رعایت نکات بهداشتی حین سرفه و عطسه - رعایت تعاملات روزانه - کاهش ارتباط با حیوانات - پرهیز از دست دادن و روبوسی - کاهش تماس با سطوح - بهداشت در تغذیه - رعایت در محیط کار با دام و طیور - استفاده از وسایل ایمنی - 

در آخر…

هر چند که ترس و نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا بر تمام جهان سایه انداخته است، اما با توجه به آمار مرگ و میر نسبت به تعداد مبتلایان، می‌توان امیدوار بود که میزان خطری که کرونا برای جامعه بشری دارد، شاید کمتر از آن چیزی است که در بین مردم شایع شده. در واقع، نگاهی به آمار کشته‌های بیماری هم‌خانواده کرونا یعنی آنفولانزا، نشان می‌دهد که این ویروس، شاید آن‌چنان هم هولناک و مرگبار نباشد.

ویروس کرونا تاکنون، نزدیک به 68 هزار نفر را مبتلا کرده است که حدود 1665 نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که به طور متوسط، سالیانه حدود ۵ میلیون نفر به آنفولانزا دچار می‌شوند و آمار کشته‌های این بیماری حتی به سالی ۶۵۰ هزار نفر هم می‌رسد. همین‌طور در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیشتر از یک میلیون نفر در اثر ابتلا به سل، و حدود ۱۵۰ هزار نفر در اثر سرخک، جان خود را از دست دادند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۳
طالبی اسبوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی